Kuntosuunnistus

Suuntarastit ovat viikoittainen kuntosuunnistustapahtuma Simon, Kemin, Keminmaan ja Tervolan maastoissa. Jokainen voi tulla tutustumaan suunnistukseen ja etsimään rasteja eritasoisilla radoilla.

Aika: Maanantaisin, maastoon pääsee klo 17-18.30 välisenä aikana.

Radat: Ratavaihtoehdot A (5-6km), B (4-5km), C (3-4km) ja D (1-2km). Myös rastireitti RR (1-2km) on joillain Suuntarasteilla. Rasteille osallistuminen omalla vastuulla.

Maksut: Kertamaksu 5€. Maksuvälineinä paikan päällä käteinen tai kunto- ja liikuntasetelit (mm. E-passi, Smartum + Smartum Pay, EasyBreak, Tyky, Edenred). 20-vuotiaat ja nuoremmat ilmaiseksi paikallisten yritysten tukemana. Vanhemmat voivat myös suunnistaa lastensa kanssa helpoimpia ratoja ilmaiseksi. Ensikertalaiset ilmaiseksi.

Kausikortti: Kausikortin hinta 70€. Alatornion Pirkkojen ja Suunta 2000:n jäsenet 45€. Maksu Suunta 2000:n tilille Kemin Seudun OP FI64 5131 2720 0157 31, viitenumero 20226. Myös kunto- ja liikuntasetelit (mm. E-passi, Smartum + Smartum Pay, EasyBreak, Tyky, Edenred) käyvät maksuvälineinä.

Leimaus: Emit-leimaus. Leimasimia ja kompasseja mahdollista vuokrata hintaan 2€ (kompassi ja / tai leimasin).

Opastus: Suuntarastikalenterista tapahtumapaikan nimeä klikkaamalla löytyy tarkempi opastus tapahtumapaikalle. Suuntarastit löytyvät myös Rastilipusta.

Seuranta: Suuntarasteilla on käytössä Livelox -seuranta ilmaiseksi omalla puhelimella. Voit käyttää Liveloxia joko livenä älypuhelimellasi tai jälkikäteen siirtämällä oman gps-jälkesi seurantaa. Ohjeet Liveloxin käyttöön löytyy TÄSTÄ.

Tulokset: Suuntarastien tulokset julkaistaan kuntosuunnistus -sivuilla yleensä rasteja seuraavaana päivänä. Tulokset löytyvät valikosta "Suuntarastit 2024" alta. Tapahtuma-aikana tulokset päivittyvät suoraan Rastilipuun.

Yhteistyökumppanit: Suuntarastien yhteistyökumppaneina toimivat paikalliset yritykset. Yritykset voivat hakeutua yhteistyökumppaniksi 200 €:n hintaan ottamalla yhteyttä kuntosuunnistusvastaavaan. Yhteistyökumppanit näkyvät Suuntarastien nettisivuilla (n. 35000 klikkausta / vuosi). Yhteistyökumppaneiden tuella mahdollistetaan alueen 20-vuotiaiden ja nuorempien osallistumiset kesän Suuntarasteille.

Kuntosuunnistusvastaava: Sauli Tuomaala, saulituomaala(ät)hotmail.com

Firmaliiga: Firmaliiga uusiutuu tälle kaudelle. Asiasta tiedotetaan sivustolla toukokuun alkupuolella.